Eğitim-Sen'den MEB'e kırık karne

Eğitim-Sen'den MEB'e kırık karne 

KESK'e bağlı Eğitim-Sen Muğla Şubesi ile Veli-Der Muğla Şubesi tarafından, Milli Eğitim Bakanlığı’na 2017-2018 eğitim öğretim yılının sonunda kırık karne verildi. Ardından Menteşe’de bulunan Sınırsızlık Meydanında hükümetin eğitim politikalarının eleştirildiği basın açıklaması yapıldı.

Altar Zeyhan

“16 YILDA SINAV SİSTEMİ ALTI KEZ DEĞİŞTİRİLDİ”

“2017/18 eğitim öğretim yılında MEB, eğitimde dinselleştirmeyi temel alan politikalarını daha da yoğunlaştırmıştır. Dini eğitim uygulamalarının sürmesi ve sıbyan mektepleri sayısının artması, MEB’in Diyanet İşleri Başkanlığı başta olmak üzere, dini vakıf ve derneklerle yapılan protokolleri sürdürmesi, ‘bütün yolları imam hatiplere’ çıkarmaktadır.

2017/18 eğitim öğretim yılı başından itibaren uygulanmaya başlanan yeni müfredatın bilimsel değerlendirme ve pilot uygulama yapılmadan uygulanmaya başlanması ve sürekli değiştirilen sınav sistemleri nedeniyle öğrenci ve velilerin kafası hiç olmadığı kadar karıştırılmıştır. Geçtiğimiz 16 yıl içinde MEB sınav sistemi altı kez değiştirmiştir.”

“ÖZEL ÖĞRETİMİN PAYI TÜM ZAMANLARIN REKORUNU KIRDI”

“MEB’in ‘sınavı kaldıracağız’ söylemiyle başlayan ve devamında gelen çelişkili açıklamalar, yerleştirme kılavuzunun açıklanmamasıyla öğrencilerin ve velilerin ne ile karşılaşacaklarını bilmedikleri bir liseye geçiş sistemi ortaya çıkmıştır. Velilerden açıkça ya çocuklarını imam hatip ya meslek lisesine göndermeleri ya da doğrudan özel liseleri tercih etmeleri istenmektedir.

AKP ve MEB’in üstün çabaları sonucunda 2017/2018 eğitim öğretim yılında özel öğretimin payı tüm zamanların rekorunu kırmıştır.”

“YOKSUL AİLELERE İMAM HATİP ZORUNLU”

“Eğitim sistemini dini kurallar ve referanslara göre biçimlendirme süreci, eğitimde 4+4+4 dayatması sonrasında belirgin bir şekilde artmış, yıllarca dini eğitim kurumları olarak bilinen imam hatip okulları tartışması yeniden alevlenmiştir.

Yıllardır siyasal istismar konusu olan imam hatip okulları her açıdan desteklenerek, tüm masrafları devlet tarafından karşılanarak, özellikle yoksul ailelerin çocuklarını bu okullara göndermeleri yönünde çalışmalar yapıldığı bilinmektedir. ”

“ATAMALAR İKTİDARA ‘SADAKAT’E GÖRE BELİRLENİYOR”

“Öğretmen atamalarında temel sorun, toplumun hemen her kesimi tarafından ‘siyasi torpil’ ve ‘kayırmacılık’ olarak algılanan mülakat sınavı ile sınırlı değildir. Siyasi iktidarın bir süredir kamu istihdamında benimsemiş olduğu güvencesiz/sözleşmeli istihdam uygulamalarının yaygınlaşması, ‘güvenlik soruşturması’ adı altında yapılan siyasi fişlemeler, yapılan atamaların liyakate göre değil, iktidara ‘sadakat’e göre yapılması, yaşanan haksızlıkların artarak süreceğini göstermektedir.”

 

 

 

DİĞER HABERLER