MİLAS ÇEVREYOLU SORUNU VE DEĞERLENDİRMELER!..

MİLAS ÇEVREYOLU SORUNU VE DEĞERLENDİRMELER!..
  1. GİRİŞ

Bodrum geçişli ve Güllük Limanı bağlantılı Milas, yoğun araç trafiğinin yarattığı risklerle karşı karşıya bulunmaktadır. Bu risklerin en yoğun yaşandığı yer ise mevcut çevreyoludur.

Kesin tarihini tam olarak hatırlayamamakla birlikte, 1980’li yıllarda yapıldığını tahmin ettiğim bu yol, daha önce küçük ve sakin bir şehir olan Milas’ın çevresindeyken, bugün şehrin içinde kalmıştır…

Nüfusunun ve yapılaşmanın az olduğu dönemde, çevreyolu gerdanlık gibi Milas’ın boynunda bir aksesuar iken bugün için kentte yaşayanların sağlığını tehdit eder bir konuma gelmiştir…

  1. MEVCUT DURUM

Milas çevre yolu, bugün için, ova bağlantılı olan Milas’ın içinde kalan bir yoldur.  Üzerinde, Kırcağız-Balçık-Menteş ve Sanayi olmak üzere dört kavşak bulunmaktadır. Kavşaklar bu yoldan geçen yoğun araç trafiğini kaldıracak düzenekte değildir. Bu kavşaklarda zaman zaman trafik kazaları yaşanmaktadır.

Milas çevreyolu, Güllük limanına maden taşıyan kamyonların gidiş-geliş yolu olup, ayrıca Bodrum’a yük taşıyan kamyon ve tırların da güzergâhıdır.

Bu yol, İzmir ve İstanbul’dan Bodrum’a gelen turistlerin transit geçiş yolu konumundadır.

İzmir-Bodrum yolu üzerinden gelenler, Sarıçay köprüsünden Milas yerleşim alanına girdikten sonra, bu yol üzerinden, 19 Mayıs-23 Nisan ve Halilbey Bulvarları üzerinden hiç durmadan geçerek, Beçin dönel kavşağından Bodrum istikametine doğru yönelmektedirler.

Karayolları verilerine göre bu yoldan günden 13.000 araç geçmektedir.

  1. KAMYON TRAFİĞİ

Maden Mühendisi Coşkun Yünkül, bu çevreyolunu kullanan maden kamyonları için şu istatistiği yapmış:

4.000.000 ton maden / 25 ton =160.000 sefer / 365 gün = 430 sefer / gün / 24 saat = 18 sefer / saat / 60=3dk / sefer.

Yılda: 160 Bin sefer

Günde:430 sefer

Saatte: 18 sefer

3 Dakikada 1 sefer (Bunlar sadece dolu gidişler için. Bir de tekrar yük almak için boş dönüşler/seferler var.)

  1. MEVCUT DURUMUN ANALİZİ

Mevcut durumda Milas çevreyolunun riskleri nedir, bu yolun Milas’a bir faydası var mı yok mu, ona bir bakalım. Fayda-Zarar karşılaştırması / analizi yapalım:

Önce zararları:

  1. Yoğun trafik, kavşaklarda ve Halilbey Bulvarı üzerinde kaza riskleri yaratmaktadır. Araç çarpışmaları sonucu ölümlü kazalar oldu.
  2. Yoldan karşıdan karşıya geçişlerde kazalar yaşanmaktadır.
  3. Bu yoldan geçen her araç egzoz gazlarını geride bırakarak Milas’ın havasını zehirlemektedir.
  4. Zehirli gazlardan insanlar kadar tarımsal ürünler de etkilenmektedir.
  5. Araçlar,gürültü kirliliği yaratmaktadır.
  6. Durak önlerine park eden kamyonlar, dolmuş bekleyen yolcu güvenliğini tehdit etmektedir.
  7. Halilbey Bulvarına bağlı tali yollardan, bulvara araç çıkışları, her zaman kaza riski taşımaktadır.
  8. Halilbey Bulvarı üzerinde park eden araçlar, özellikle kamyonlar, iki şeritli yolu bir şeride düşürmekte ve arkadan kamyonlara çarpma durumu olmaktadır.

Yararları:

  1. Çevreyolu üzerinde araç sahiplerinin durup da mola vereceği, alışveriş yapacağı hiçbir nokta bulunmamaktadır. Bu nedenle bu yolun ekonomik anlamda Milas’a bir katkısı bulunmamaktadır.

  1. EGZOZ GAZLARININ ZARARLARI

 

Zararlı egzoz gazlarını teneffüs etmek, zehirlenmelere neden olmaktadır. Bu gazlar, insan sağlığının yanı sıra hayvanlar ve doğa açısından da tehlike oluşturmaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI