Göcek Tüneli'nin devlete devir süresi 2030'a uzatıldı

Göcek Tüneli'nin devlete devir süresi 2030'a uzatıldı

Muğla'da açıldığı dönemde ücretsiz olacağı söylenen Göcek Tüneli'nin 31 Aralık 2025'te devlete devredilip ücretsiz olacağı açıklanmıştı. Ancak, CİMER'e yapılan başvuru sonucu devir tarihinin 20 Mayıs 2030'a ertelendiği öğrenildi. Göcek Tüneli'nin devir tarihi ve ücretsiz geçişle ilgili soruları Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) soran eski CHP Milletvekili Süleyman Girgin, aldığı yanıtta devir tarihinin 2025 değil, 2030 olduğunu öğrendi. Girgin, "Halkımız göz göre göre oyuluyor soyduruluyor. Vatandaşın cebindeki son kuruşu alana dek durmaya da pek niyetleri yok. Tüm itirazlara rağmen zam üstüne zam yapmaya doyamadıkları Göcek Tüneli'ne yetmedi 5 yıl daha süre uzatımı yapıldı" dedi.

Haber Merkezi

Fethiye ve Dalaman ilçelerini birbirine bağlayan 950 metrelik Göcek Tüneli'nin birinci tüpü, 2002'de YİD modeliyle ihale edilip inşa edilerek 2006'da faaliyete geçti. Ancak 2018'de, devlet kendi imkanlarıyla yaptığı Göcek 2 Tüneli'ni, Göcek 1 Tüneli'ni işleten özel firmaya devretme kararı alındı. Bu karar, devir tarihini 2032'den 2025'e çekmişti.

Göcek Tüneli'nin devir tarihi ve ücretsiz geçişle ilgili soruları Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi'ne (CİMER) soran eski CHP Milletvekili Süleyman Girgin' aldığı yanıtta, devir tarihinin 2025 değil, 2030 olduğunu öğrendi. CİMER'e gelen yanıtta, Karayolları Genel Müdürlüğü kaynak gösterilerek işletme süresinin 2030 yılına kadar uzatıldığı bildirildi.

Girgin, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "AKP iktidarının heybesinden çıkan turplardan biri de soygun tüneline çıktı. Türkiye'nin en kısa ve en pahalı tüneli olan "Göcek Deli Dumrul Tüneli" için bırakın ücretsiz olacağına yönelik verilen sözleri, soygunun devam etmesi için süre uzatımı yapıldı. AKP döneminde 'kamu yararı' diye bir kavramın olduğunu unuttuk. Kamu yararı, kamu menfaati kavramlarının yerini bireysel menfaatler aldı. Halkımız göz göre göre oyuluyor soyduruluyor. Vatandaşın cebindeki son kuruşu alana dek durmaya da pek niyetleri yok. Bunlardan biri de Türkiye'nin en kısa ve en pahalı tüneli olan Göcek Tüneli'nde yaşanıyor. Vatandaşların tüm itirazlarına rağmen zam üstüne zam yapmaya doyamadıkları Göcek Tüneli'ne yetmedi 5 yıl daha süre uzatımı yapıldı" dedi.

Tünel için süre uzatımı veya yeni bir ihale açılmaması gerektiğini ifade eden Girgin, "Süre bitimi olan 31.12.2025 yılı itibariyle Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecek olan Göcek Tüneli için süre uzatımı veya yeni bir ihaleye açılmamalıdır. Kamu eliyle, kamu yararına ücretsiz olarak bakanlığın daha önce yaptığı açıklama kapsamında 2025 yılı sonunda Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilmeli ve ücretsiz olmalıdır" diye konuştu.

Göcek Tüneli'ne 2024 yılında ise geçiş ücretine üç kez zam yapılmıştı. Geçtiğimiz 13 Ocak'ta da yine zam gelerek, birinci sınıf (otomobil) araçlar için geçerli geçiş ücreti 41 TL'den 60 TL'ye yükselmişti.

 

 

DİĞER HABERLER