KURTULUŞ TRENLERİ
Büyük Taarruz'un en önemli kahramanlarından biri kuşkusuz demiryolları genel müdürü Miralay Behiç (Erkin) Beydir. Yokluklar içinde, demiryollarını taarruza hazırlamış ve 80 bin askeri trenlerle
cepheye taşımış; ordunun lojistik desteğini eksiksiz yerine getirmiştir.
Menderes Çukurova
Ve Mezopotamya
Ovalar taamdı İngilize
Fransıza aş
Ve Alman'a bereket
Kahır bizimdi elbet.
Tarih yüklenip de
Geçip giderken
Bozkırdan trenler
Madendi
Ve kilometre başına
Kar garantisiydi
Yoksul evlerde
Tencereler kaynamazken
Padişah efendimizden
Düyun-u umumiye'ye armağan.
Behiç, dedi Mustafa Kemal,
Geç işin başına
"Benim işim.
Cephede dövüşmek;
Sen ustasısın
Orduyu cepheye taşımanın."
Çoktan hazırdı Behiç Bey
Onun için geçmişti Anadolu'ya
Çanakkale'de almıştı dersini
Tutsaklıkta pişmişti
Sıvadı kolları
Demir ağlar kurmaya.
Bozuktu lokomotifler
Akşehir - Afyon arası
Sırattı oysa
Ya geçecek,
Ya yanacaktık
İşgal cehenneminde.
Zaman dardı
Ne travers vardı ne ray
Zaman dardı
Silah altındaydı babalar oğullar
Zaman dardı
Yol gerekti
Akşehir'den Afyon'a
Çağırdı anaları bacıları
Ta Pozantı'dan getirdi
Fransızların terk ettiği rayları.
Yorgundu trenler
İnanmıştı Behiç Bey
Kalsa da yokuş başında
Bir demir dağ gibi
Sussa da lokomotifler
Kararlıydılar.
Hazır olmak için
O mahşer gününe.
Zaman dardı
Öz yurdumuzda
Yabanındı kömür
Yabanındı gemiler
Boğaz'da İngiliz
Ege'de Yunan
Zonguldak'tan Mersin'e
Mersin'den Konya'ya
Bin bir meşakkat
Bin bir felaket
Taşıdılar kömürü.
Taşıdılar
Yurdun öz malını
Düşmandan kaçırarak.
Zaman hazırdı
Trenler hazırdı
Behiç Bey hazır
Gün yirmi saat
Terini bile silmeden
Yoku var ettiler
Açtılar zafer yolunu
Seksen bin asker
Şuhut'ta Çay'da,
Çiğiltepe'de Erkmen'de
Kurtkaya'da Tınaz'da
Ve Dumlupınar'da
Hazırdı zafer için