YEŞİLİ KOVAN, BETONA KOŞAN BODRUM

YEŞİLİ KOVAN, BETONA KOŞAN BODRUM

Bu başlık  tüm  Bodrum severlerin  yüreğini burksa da ne yazık ki gerçek.

Bodrum'un  şimdilerde yerleşik nüfusu  140.000.

2023 için tahmini nüfus ise  900.000.

Bu mümkün mü?

Bu içgöç bu hızla devam ederse, 2023'e varmadan bu nüfusu yakalayacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.

Peki yarımada bu nüfusu kaldırabilir mi?

Orası meçhul.

En büyük sorun içme suyu.

Bodrum bugün sularının neredeyse tamamını  Çamköy 'deki derin kuyulardan ve Geyikbarajı' ndan alıyor. Bu kaynakların en geç 2015'e dek yeteceği ileri sürülüyor; ama bu yaz Bodrum'un birçok semtinde su kesintileri başladı bile.

2015 sonrası ne olur?

Mechul.

Ya atık sorunu?

Bugün atık sorununu çözememiş bir Bodrum ,2025 yılında  900.000 kişinin sorunlarını çözecek kaynaklara sahip mi?

Hayır.

Öyleyse  betonlaşmaya devam demenin gerekçesi  ne olabilir?

***

Mavi yolculuk bir dünya turizm markasıdır.

Bodrum, dünyada Mavi Yolculuk'la anılır.

Mavi yolculuk insanın denizle, doğayla, doğallıkla buluşmasıdır.  İnsanlar,  bir hafta -on gün Gökova'nın eşsiz koylarında  kentlerin gürültüsünden, koş koşundan uzak  günler yaşarlar.

Bu sularda  4000 dolayında maviyol teknesi   Bodrum ve Türkiye ekonomisine milyonlarca dolar katkı sağlar.

Maviyolculuk bir yönüyle aile işletmeciliğidir. Bu,  aynı zamanda  Bodrumlu, Bozburunlu, Marmarisli, Fethiyeli yaklaşık 20.000 kişiye aş iş denmektir.

Hal böyleyken Ankara'da masa başında beyler, ellerinde haritalarla Bodrum'a durmadan don biçerler.

Bizim yaratıcılık yerine,  var olan değerleri talan etme ustası  zenginlerimiz ve millet malını yağma Hasan böreği gören politikacılarımız el ele verip orayı burayı imara açıp beton yığınına çevirmeyi  kalkınma diye vatandaşa yuttururlar.

Mavi yolculuk bitmiş, Bodrum betona teslim olmuş, kanalizasyon denize akmış,  oteller her şey dahil sistemi yüzünden iflasa sürüklenmiş, Bodrum iki yıl sonra susuz kalacakmış umurlarında bile değildir.

***

Kissebükü, Gökova'nın kuzeybatı ağzında, Maviyolculuk'un hem ilk  hem son durağıdır.

Mavi yolculuk fikren Kissebükü'nde başlar, Kissebükü'nde biter. 

Kissebükü hem arkeolojik hem doğal SİT'tir.

Hal böyleyken turizmciliği oraya buraya otel dikmek  olarak algılayan  sevgili girişimcilerimiz yıllardan beri burada oteller yapma k için sivil toplum örgütleriyle inatlaşır dururlar.

İşin ilginç yanı bu kavgayı verenlerden birinin yalnız Bodrum'da  4 ay açık 8 ay kapalı 3 oteli daha vardır . Saflık bu ya;  ben de neden  bu otelleri 12 ay doldurmak için çalışmazlar da yeni oteller yapma peşinde koşarlar merak eder dururum.

Bodrumlu  denizciler ve maviyol sevdalıları, yıllardır mahkeme mahkeme dolaşarak  Kissebükünün imara açılmasını öteletirken, bir de baktık ki hükümetimiz   Mazı 'da , Çökertme'de  Maviyolculuk teknelerinin demirlediği tüm koyları  imara açarak  ve  Kemerköy'de  liman sahasını özelleştirerek  Maviyolculuk'un idam fermanını  imzalayıvermiş

Anlaşılan başbakanımız ,  giderayak Bodrum'u İstanbul,  Gökova'yı da İzmit Körfezi yapmaya kararlı.

Hesap ortada.  

Cumhuriyetin 100.yılını kutlarken,  kıyılarına  Bodrum'dan,  Akyaka'ya bir milyon nüfusun barındığı  şehirler, kasabalar kurulmuş,  sularında Maviyolculuk tekneleri yerine   yolcu vapurları ve devasa tankerler, gemiler çalışan bir  B.kova'ya hazır olalım.

Kısmette varsa  o tarihlerde biz ağıtlarla ömrümüzü  tamamlarken, eminim Halikarnas Balıkçısı da Gökova'yı yamyamlara tanıttığı için kahrından  mezarında dört dönüyor olacaktır.

Not: Gerekli önlemler alınmadığı takdirde, bölgenin nüfusu 2025?te 902.623 kişi, 2030'da 1.048.543, 2040?ta 1.361.950 kişi, 2050?de 1.726.167 kişi olacağı hesaplanmıştır. (BODRUM YARIMADASI'NDA TURİZMİN SU KAYNAKLARI   ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE İÇME-KULLANMA SUYU PROBLEMİ9  Recep Bakış ,Anadolu Üniversitesi, Eskişehir)

YAZARIN DİĞER YAZILARI