YEŞİLİ KOVAN, BETONA KOŞAN BODRUM
Bu başlık tüm Bodrum severlerin yüreğini burksa da ne yazık ki gerçek.
Bodrum'un şimdilerde yerleşik nüfusu 140.000.
2023 için tahmini nüfus ise 900.000.
Bu mümkün mü?
Bu içgöç bu hızla devam ederse, 2023'e varmadan bu nüfusu yakalayacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın.
Peki yarımada bu nüfusu kaldırabilir mi?
Orası meçhul.
En büyük sorun içme suyu.
Bodrum bugün sularının neredeyse tamamını Çamköy 'deki derin kuyulardan ve Geyikbarajı' ndan alıyor. Bu kaynakların en geç 2015'e dek yeteceği ileri sürülüyor; ama bu yaz Bodrum'un birçok semtinde su kesintileri başladı bile.
2015 sonrası ne olur?
Mechul.
Ya atık sorunu?
Bugün atık sorununu çözememiş bir Bodrum ,2025 yılında 900.000 kişinin sorunlarını çözecek kaynaklara sahip mi?
Hayır.
Öyleyse betonlaşmaya devam demenin gerekçesi ne olabilir?
***
Mavi yolculuk bir dünya turizm markasıdır.
Bodrum, dünyada Mavi Yolculuk'la anılır.
Mavi yolculuk insanın denizle, doğayla, doğallıkla buluşmasıdır. İnsanlar, bir hafta -on gün Gökova'nın eşsiz koylarında kentlerin gürültüsünden, koş koşundan uzak günler yaşarlar.
Bu sularda 4000 dolayında maviyol teknesi Bodrum ve Türkiye ekonomisine milyonlarca dolar katkı sağlar.
Maviyolculuk bir yönüyle aile işletmeciliğidir. Bu, aynı zamanda Bodrumlu, Bozburunlu, Marmarisli, Fethiyeli yaklaşık 20.000 kişiye aş iş denmektir.
Hal böyleyken Ankara'da masa başında beyler, ellerinde haritalarla Bodrum'a durmadan don biçerler.
Bizim yaratıcılık yerine, var olan değerleri talan etme ustası zenginlerimiz ve millet malını yağma Hasan böreği gören politikacılarımız el ele verip orayı burayı imara açıp beton yığınına çevirmeyi kalkınma diye vatandaşa yuttururlar.
Mavi yolculuk bitmiş, Bodrum betona teslim olmuş, kanalizasyon denize akmış, oteller her şey dahil sistemi yüzünden iflasa sürüklenmiş, Bodrum iki yıl sonra susuz kalacakmış umurlarında bile değildir.
***
Kissebükü, Gökova'nın kuzeybatı ağzında, Maviyolculuk'un hem ilk hem son durağıdır.
Mavi yolculuk fikren Kissebükü'nde başlar, Kissebükü'nde biter.
Kissebükü hem arkeolojik hem doğal SİT'tir.
Hal böyleyken turizmciliği oraya buraya otel dikmek olarak algılayan sevgili girişimcilerimiz yıllardan beri burada oteller yapma k için sivil toplum örgütleriyle inatlaşır dururlar.
İşin ilginç yanı bu kavgayı verenlerden birinin yalnız Bodrum'da 4 ay açık 8 ay kapalı 3 oteli daha vardır . Saflık bu ya; ben de neden bu otelleri 12 ay doldurmak için çalışmazlar da yeni oteller yapma peşinde koşarlar merak eder dururum.
Bodrumlu denizciler ve maviyol sevdalıları, yıllardır mahkeme mahkeme dolaşarak Kissebükünün imara açılmasını öteletirken, bir de baktık ki hükümetimiz Mazı 'da , Çökertme'de Maviyolculuk teknelerinin demirlediği tüm koyları imara açarak ve Kemerköy'de liman sahasını özelleştirerek Maviyolculuk'un idam fermanını imzalayıvermiş
Anlaşılan başbakanımız , giderayak Bodrum'u İstanbul, Gökova'yı da İzmit Körfezi yapmaya kararlı.
Hesap ortada.
Cumhuriyetin 100.yılını kutlarken, kıyılarına Bodrum'dan, Akyaka'ya bir milyon nüfusun barındığı şehirler, kasabalar kurulmuş, sularında Maviyolculuk tekneleri yerine yolcu vapurları ve devasa tankerler, gemiler çalışan bir B.kova'ya hazır olalım.
Kısmette varsa o tarihlerde biz ağıtlarla ömrümüzü tamamlarken, eminim Halikarnas Balıkçısı da Gökova'yı yamyamlara tanıttığı için kahrından mezarında dört dönüyor olacaktır.
Not: Gerekli önlemler alınmadığı takdirde, bölgenin nüfusu 2025?te 902.623 kişi, 2030'da 1.048.543, 2040?ta 1.361.950 kişi, 2050?de 1.726.167 kişi olacağı hesaplanmıştır. (BODRUM YARIMADASI'NDA TURİZMİN SU KAYNAKLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE İÇME-KULLANMA SUYU PROBLEMİ9 Recep Bakış ,Anadolu Üniversitesi, Eskişehir)