DENGELİ PLANLI KALKINMA İÇİN EĞİTİM 1

 

EĞİTİM,  DENGELİ PLANLI KALKINMA  için YENİDEN PLANLANMALIDIR.

Üniversite bitirmiş kişi sayısının fazla olması, bazı Avrupa Birliği kriterlerinde gelişmişlik ölçütü olsa bile, işsiz sayısının fazla olması, hatta üniversite mezunu işsiz sayısının fazla olması, akla , mantığa ve gelişmişlik ölçütlerine uygun bir durum değildir.

Öncelikle DENGELİ PLANLI KALKINMADA planlanması gereken ÜRETİM VE  EĞİTİM PLANLAMASIDIR. Eğitim üretime göre planlanmalıdır. Ayrıca bir eğitim seferberliği planlanması yapılmalıdır.

EĞİTİMİN AMACI kişilerin ve ülkenin geleceğini planlamaktır. İYİ BİR EĞİTİM; kişinin mutlu olmasını, geleceğini bilinçli bir şekilde planlamasını sağlar.

 

Artık büyük köy olan büyük şehirlerin ve göç veren köylerin gelişmesi ve tüm vatandaşların birbiriyle kolay anlaşabilmesi, kimsenin kimseye muhtaç olmaması, işsizliğin çözümü; BİLİMSEL EĞİTİMLE gerçekleşebilir.

Her gün değişen, mevcut eğitim sistemi; kişilerin mutlu olabileceği, zevkle çalışabileceği işlere göre hazırlamalıdır.

Mevcut eğitim sisteminde çocuklar, çocukluğunu yaşayamamakta, üniversite öncesinde hangi fakülteye veya yüksek okula gideceğini bilmeden, deli zoruna yarıştırılmaktadır.

Öğrenciler;  Üniversite ve Yüksek okullara;  yeteneğine, isteğine göre değil ,  birkaç saatlik bir sınavla tesadüfen yerleştirilmektedir.

Sınav esnasında hasta olan bir öğrencinin başarısızlığı, geleceğini de etkilemektedir.

Oysa, her çocuğun becerisi ve ilgi alanı farklıdır. Çocuğun başarılı ve mutlu olabileceği konular için zekasına, ilgi alanına ve becerisine göre dikkati çekilmeli; teknik zekası,  sosyal zekası, becerisi, ilgisine göre hedefi belirlenmeli ve yönlendirilmelidir.

Çocuk,  belki de spor alanında başarılı olacaktır. Veya bir başka çocuk fen alanında başarılı olacaktır. Müzik ilgisi olan mühendis vb, resim ilgisi olan başka alakasız branşa gitmemelidir.

Yani ÜLKEMİZDE BİREYLERİN GELECEK PLANLAMASI, şansa dayalı, GARİP BİR  TESADÜF üzerinedir.

Ayrıca çocuklar yarış atı gibi kurslara, dershanelere gönderilmekte ve vatandaşa; ek eğitim vergisi dershanelere ödettirilmektedir.

Birçok kişi istemediği bir branşta okumakta, istemeyerek o branşta devam etmektedir. Yada işsiz kalmaktadır. Ömür boyu mutsuz olmaktadır.

EĞİTİM VE GELECEK ASLA TESADÜFLERE BIRAKILMAMALIDIR.

Her ailenin üzerindeki eğitim yükü kaldırılmalı, EĞİTİM  ÜCRETSİZ olmalıdır.  Her yaşta, herkese ömür boyu eğitim olanağı  verilmelidir.

Geceleri boş olan, okul binalarında, GECELERİ DE HALKA EĞİTİM verilmelidir.

Zorunlu Eğitim 16 yıla çıkarılmalıdır. Yani Eğitim 4X4 olmalıdır.

Eğitimde öğretmenler çok önemlidir. Öğretmenler sürekli eğitim içinde, eğitilmelidir.

Öğretmenlerin çocuklarla birebir ilgilenebileceği bir sistem geliştirilmelidir.

Öğretmenler için haftalık ders programında bulunan haftalık ders sayısının, en az üçte biri kadar boş dersi olmalıdır. Bu boş dersler hem sınav hazırlamada hem de çocuklarla ilgilenmede, sosyal ve kültürel konularda değerlendirilmelidir.

Öğretmenlere,  girmesi gereken zorunlu ders sayısı üzerinden ücret verilmelidir.  Ayrıca  her sosyal faaliyet ve ek ders saati için ek ücret verilmelidir. Çocuklarla ilgili sosyal , kültürel, spor, müzik çalışması yapan öğretmenlerin çalışma saatleri, ek ders olarak kabul edilmelidir.

Böylece çok  çalışan, çok öğrenci ile ilgilenen öğretmen, çok ücret alacaktır.

Ayrıca öğretmenlere,  MAHRUMİYET, ve diğer şartlar değerlendirilerek, ek destekler sağlanmalı, ekonomik olarak, toplumun ASGARİ GEÇİM STANDARDININ EN YÜKSEK grupları arasında olmalıdır.

Öğretmen ek iş aramaya muhtaç edilmemelidir. 12.04.2019

Dr. Nazif Topaloğlu

21. dönem Muğla Milletvekili

YAZARIN DİĞER YAZILARI