YANLIŞ SÖYLEM VE YANLIŞ BİLGİLER

                 YANLIŞ SÖYLEM VE YANLIŞ BİLGİLER

 Dinciler aleminde yanlış kullanılan bir söylem var.Bu sadece bizde değil tüm tek tanrılı dinlerde aynıdır.Neymiş "dünya bir imtihan yeri imiş.Bu imtihanı kim yapıyor?Elbette tanrı..tanrı insanları  imtihan ederek mi öğrenecek acaba?  İnsanların  ne zaman nasıl hareket edeceklerini öğrenmesi için illede imtihan etmesi mi gerekir?   Bunu bilmiyor mu ki insanları imtihandan geçirme ihtiyacını duyacak?/ Felsefede tartışılan konulardan biri de bu olmuştur.tanrıyı kendileri gibi bilgisiz anlayışı olmayan olarak düşünenler bu söylemi  kullanırken nasıl bir yanlış tanrı algısı yarattıklarını fark edemiyor.İnsanların yazgısını belirlerken acaba onların yine de diledikleri gibi hareket edebileceklerini serbest mi bırakıyor ki onları denemek ihtiyacını duysun?   Aynı söylemi din adına kullanan anlayış diyor ki SALGIN BİR İMTİHANDIR..Demek ki tanrı insanların ne zaman ne yapabileceklerini bilmiyor ancak böyle salgınlar vererek onların ne yapabileceklerini anlayıbiliyor..

    Ünlü düşünür Descartes    (Dekart) felsefede kendisinden şuphu edilemeyecek doğru bilgiye ulaşmak için,tanrı  kavramını  inceliyor ve onun yine kendisiyle ilgili bir tanımdan bulmaya çalışıyor.diyor ki biz tanrı kavramını nasıl bilebiliyoruz?  Onun  HER ŞEYİ BİLEN,HER ŞEYE GÜCÜ YETEN tanımından hareket edersek,çevremizde bu özellikleri taşıyan hiçbir varlık olmadığına göre ,bu olsa olsa tanrıdır sonucuna ulaşırız.tanrıyı bu özellikleriyle kabul edersek onun insanları imtihan ederek tanıması,öğrenmesi  bir çelişki olmaz mı?

Dinde reformun öncülerinden olan  Martin  Luther şöyle bir tartışmaya girer kendisine karşı çıkan papazlarlaÖzellikle  İncil dilinen ille de Latince olmasından yana olanlara şu sorar:Tanrı acaba başka bir dili bilemez mi ki illede   Latincede direniyorsunuz/Tanrı tek bir dil mi biliyor ve anlıyor ki incilin başka delerle çevrilmesine karşı çıkıyorsunuz?O dilleri yaratan tanrı değil mi ki ille de Latincede inatlaşıyorsunuz?

   Aynı soruyu bizdeki Arapça sevdalılarına sormamız gerekir.tanrı başka bir dil bilmiyor mu ki ille de Arapçada direniliyor?tanrı başka dillerden anlayamayacak kadar  bilgisiz mi ki illede bir dilde diriniiyor?

  Demek ki asıl soran akıldır.Dilin bir sorun olmasını  getirenler aklın kullanımını  yeterince beceremeyenlerdir.Bu eskiden de böyle idi bizde de aynen devam ediyor gibi..

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI