CUMHURİYET BESTECİLERİNİN ÖZEL KONSERİ
Cuma akşamı mimar ağabeyim Nurtan Onur ile birlikte gittik, konsere.
Muğla Büyükşehir Belediyesi Konservatuarı Türk Sanat Müziği Bölümü sef Erhan Isseveroglu yönetiminde, Mustafa Kemal Atatürk Binasına ait salonda özel konser verdi.
[ ]Saz takımı, kemanlarda Ahmet Cubuklusu ve Ersin Yılmaz, yaylı tamburda Ercüment Gümüşel, viyolenselde Rıza Çalık, neyde Veysel Balcı, klarnette Abdurrahim Çam, kanunda Kemal Kurt, lavtada Tamer Kale ve ritim sazda Asım Tarhan'dan oluşmuştu.
Koristler ise kadınlarda Canan Demirtaş, Fatma Nalan Çakır, Feride Tıkız, Fidan Doğan, Gökçe Ergenç, Hülya Kocabicak, Meral Meier, Nursel Tekkus, Seval Yıldız, Sevim Işık, Sibel Tiryaki, Şükran Varol ve Tülay Bilben yer alırken erkeklerde Çağdaş Yıldız, Ergin Kabakçı, Faruk Kokoglu, Hamza Bektaş, Hamza Günay, Irfan Deveci, Kemal Yıldırım, Mehmet Cem Ozkarsli, Ümit Manat, Yalçın Varol ve Zeki Özcan'dan oluştu. 1
Konser Refik Fersan'in hicaz pesreviyle başladı.
Arkasından hicaz fantezi eseri Ömer Seyfettin yazdığı Kaptanizade Ali Rıza Beyin bestesiydi, Ufuklara Yaslanmış Yorgun Dağlar Sırayla adlı eseri koro seslendi. 1881-1934 yılları arasında yaşayan bestekarimizin Yıldızların Altında ve Efem adlı şarkıları ünlüdür.
Hicazkâr Şarkı operet olarak bestelenmiş Oturmuş Testi Elinde Çeşme Taşına şarkıyı güftesi ve bestesi Muhlis Sabahattin Ezgi'ye aittir. Muhlis Sebahattin Ezgi 1881-1947 arasında yaşamış en ünlü eseri Ayse operetidir.
Hicaz Şarkı operetinden beste ve güftesi Muhlis Sebahattin Ezgi'nin Çok Yaşa Sen Ayşe
adlı şarkısını koro seslendirdi.
Nihavent Şarkı faslından Kanatları Gümüş Bir Yavru Kuş'un bestecisi Mesud Cemil'di.
Şarkıya piyanoda Meral Meier eşlik etti.
Mesud Cemil Bey, 1902 ile 1963 yılları arasında yaşamıştır.
Nihavent fantezi olarak bestelenen Sarahaten Acaba Söylesem Darılmaz Mi? adli eserin güftesi Orhan Seyfi Orhon'a bestesi Ali Talat Alpman"a aittir ve solist Ümit Manat seslendirdi.
Ali Talat Alpman, 1873-1947 arası yaşamış çok az sayıda bestesi vardır, batı etkisinin izleri vardır, eserlerinde.
Ardindan hicaz saz semaisinin bestesi Refik Talat Alpman'a ait eserde kemanda Gökçe Ergenç, kanunda Feride Tıkız, udi Mehmet Cem Ozkarsli'yi dinledik.
Hüseyni Şarkı olan Yanık Ömer güfte ve bestesi Sadettin Kaynağa ait olan eseri solist Kemal Yıldırım seslendirdi.
Sadettin Kaynak 1895-1947 arasında yaşamıştır. 10 yaşında hafız olan bestecimiz o yıllarda babasını kaybetmiştir.
Hüseyni Şarkı , Kinami Yaktın Eline Emine şarkısının güftesi sahibi meçhul olan bestecisi Nuri Halil Poyraz, solist Canan Demirtaş seslendirdi.
Nuri Halil Poyraz, 1895-1956 arasında yaşamıştır. Ankara ve Istanbul Radyolarında çalışmıştır. Koro şefliği yapmıştır.
Gene sahibi meçhul olan ve bestesi Halid Lem'i Atlı tarafından yapılan şarkıyı solist Yaşar Balcı seslendirmiştir.
Halid Lem'i Atlı, 1869-1945 arasında yaşamıştır. 20.yüzyıl klasik Türk Müziği Bestekârlarındandır.
Kürdili Hicazkar Şarkı, Bir Kendi Gibi Zalimi Sevmiş Yanıyormuş adlı şarkıyı.
Güftesi Mustafa Nafiz Irmak'a, bestesi Münir Nurettin Selçuk olan kürdili hicazkâr Bu Yılda da Geçti Şirin Sözlü Sevgili şarkısını koro seslendirdi.
Münir Nurettin Selçuk, 1900-1981 arasında yaşamıştır. Kalamış, Beni Kör Kuyularda, Dönülmez Akşamın Utkundayım, Aziz Istanbul şarkıları unutulmaz eserlerdir.
Koronun son şarkısı da güftesi Yahya Kemal Beyatlı ve bestesi Münir Nurettin Selçuk yapılan Zil, Şal ve Gül adlı eseri koro seslendirdi. Kastanyet Kemal Yıldırım eşliğinde tamamlandı, konser.
Konser boyunca aralarda bilgi verdi, koro şefi Erhan Isseveroglu, bestekarları tanıttı, yaşanan olayları aktardı. Atatürk ile anıları ilgiyle dinledik, ses ve müzik sanatçılarına Atatürk'ün ne kadar değer verdiğini görüyoruz.
Mısır Hidivi, ses müzik sanatçıları için ayrı sofra ayırmaya kalkınca hemen müdahale eden Atatürk, onlar sofraya gelmezlerse, hemen kalkıp gideceğini söyler, derhal sofra kurulur ve meşk başlar.
Güzel bir akşam geçirdik, sanki solistler amatör olmalarına rağmen usta sanatçılar gibiydiler.
Bu arada sahne geçişleri sırasında yapılan değişiklikleri esnasında iki arkadaş görevliydi.
Onlar da görevlerini sessiz sedasız yaptılar.
Tabii bunda devamlı Erhan Beyin katkısı olduğunu biliyoruz.
Güzel bir akşam yaşadık, tam Cumhuriyete yakışır bir konser oldu, o gece yaşadıklarımız.
Muğla Büyükşehir Belediyesine, Türk Sanat Müziği Bölümüne, konserde görev alan belediye çalışanlarına çok teşekkür ediyorum.
Böyle bir konseri düşünen ve gerçekleştiren hocamız, şefimiz Erhan Isseveroglu'na çok teşekkür ediyoruz.