Eski bakan-asker karışımı bir beyefendimiz eğitim üzerine söylediği bi8 söz üzerine basında yeniden tartışma gündemine oturmuş ve sonuçta da ünlü "yanlış anlaşıldım 2bahenisine sığınarak kendisini yanlış anlayanlar hakkında dava açmış. Sözlerim çarpıtıldı diyerek hakarete uğradığını söylemiş ve sanırım 100 Bin liralık dava açmış kendisiyle ilgili söylenenlere.
Bu durumlarda klasik bir savuma mekanizması dereye sokulur hemen. Sözlerim çarpıtıldı, yanlış anlaşıldım savunmasına girişirler hemen. Bu tür konularla ilgili daha önceleri defalarca yazdığımız yazılarda hep şunu vurgulamıştık. Özellikle belli sosyal statüleri kullananların dili en doğru şekilde kullanmaları gerekir. En doğru şekilde kullanmaları halinde asla yanlış anlaşılmaya zemin hazırlanamaz. Ancak nasılsa böyle bir savunmamız var diyerek söylediklerini yalanlama yarışındadır hepsi. Örneğin dünkü yazımızda bir vekilimiz
"Çok şey biliyoruz ama söyleyemiyoruz türünden bir gün önceki açıklamasını yalanlamağa kalkışmıştı. Ne demek istediğini bir gün önce her kes duydu ama olası tepkilerden kurtulmak için hemen ertesi gün söylediklerin yalanlamağa kalkıştı.
Bu kişi önemli devlet görevi yürütürken kızı Amerika'da Biyoloji fakültesinde okuyor. Bundan yararlanıp ülkesindeki bir üniversiteye YATAY GEÇİŞ yapmak istiyor. Olabilir mi?
Elbette olabilir ama olabilmesi için gerekli koşullara sahip olmak gerekir. Bu durumlarda koşul geçiş yapmağa olanak sağlayan bir DENKLİK bulunması koşuludur. Amerika'da Biyoloji fakültesinde okurken Türkiye'de Hacettepe tıp fakültesine geçmeği düşünüyor
Babanız önemli bin kişi olunca demek ki DENKLİK de kolayca bulunabiliyormuş.
Sonuçta bu denklik anlayışına dayanarak Hacettepe TIP FAKÜLTESİNE kaydını yaptırıyor ve bu gün halen bir Prof. olarak görevini sürdürüyor..
OLAY o günün medyasında günlerce yazıldı çizildi, konuşuldu.
Elbet bu yandaş basında yer almıyordu karşıt sayılanlarda gündemi oluşturuyordu
Bu PROF'muzun babası eğitimle ilgili bir şeyler söyledi son günlerde..
Kendine has dünya görüşünün anladığı eğitim anlayışından söz edince geçmiş kurcalamağa başladı birileri. Kimileri hafızayı yeniliyordu kimileri vay be böyle olmuş diyerek bakıyordu. Böylece yeniden gündeme düşülüyordu ve üstelik şimdi çok önemli bir konu ileri sürülerek yaratılıyordu bu gündem. Eğitimin kendilerine göre amacını özetliyordu bu kişi. Örneğin eğitimin amacı bilgi değil, tanrı korkusunu vermektir diyerek bir vecizeyi patlatıyordu..
DEVAM EDECEK